بازدید 9363
خوانده می‌شوید؛

آمریکایی‌ها برای جبران خاطره تلخ کودتای 28 مرداد چه کاری باید انجام دهند؟

آیا می توان در کودتای 28 مرداد، نقش انگلیس و آمریکا را از هم جدا کرد و به انگلیس نقش کمتری در سرنگونی دولت مصدق داد و به آمریکایی ها نقش بیشتر؟ آیا پس از گذشت سال ها تصور می کنید، هدف آمریکا از ایجاد رابطه با ایران، انجام اقداماتی شبیه کودتای 28 مرداد است؟ آیا در بین مردم ایران، هنوز این پتانسیل هست که عده ای بایک کشور خارجی همکاری کرده و علیه دولت ملی خود اقدام کنند؟
کد خبر: ۵۲۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 19 August 2015
در نگاهی گذرا به تاریخ معاصر کشورمان، روزهای تلخ و شیرین فراوانی مقابل چشممان رژه می‌روند؛ روزهایی که یک ملت با هم خندیدند و روزهایی تلخ که زخمشان از یادمان نمی‌رود. در میان همه این رویدادها، شاید کودتای 28 مرداد 1332 یکی از تلخ‌ترین و دردناک‌ترین رویدادهای تاریخی کشورمان باشد؛ اتفاقی که موجب یک دلسردی همگانی در آن برهه تاریخی شد.

به گزارش «تابناک»، یک پویایی شادکامی جمعی در ایران سال‌های آخر دهه بیست اوایل دهه سی موج می‌زد که هنوز در دل مردم جا خوش نکرده، با کودتای سیاه 28 مرداد بساطش جمع شد. در آن روزها، مردم ایران شاد از کوتاه کردن دست خارجی‌های از منابع نفتشان، ملی شدن این صنعت را جشن می‌گرفتند و کمی بعد به استقبال نخست‌وزیری رفته بودند که حق ایران را در دادگاه لاهه از انگلیسی‌ها بازستانده و حالا قدرتمندتر از قبل به کشور بازگشته بود. همین شور و شعف و پویایی جمعی اما بر چشم بر هم زدنی از میان رفت. ایالات متحده امریکا با همکاری انگلستان و به پشتگرمی پادشاه وقت ایران، نخستین براندازی دولت خارجی را رقم زد تا با یک دلسردی همگانی و سرکوب احساسات ملی یک کشور توسعه سیاسی ایران سال‌ها عقب بیفتد.

بعدها و در سال 2000 مادلين آلبرایت وزیر امور خارجه دولت کلينتون به خاطر نقش تأثيرگذار امریکا در کودتای 28 مرداد از مردم ایران عذرخواهی رسمی کرد و با تکيه بر واژه کودتا اعتراف نمود که براندازی دولت ملی ایران در سال 32 موجب پسرفت توسعه سياسی در ایران شد. این اتفاق بعدها در دولت باراک اوباما هم رخ داد و هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه وقت هم به خاطر کودتا از ایران به شکل رسمی عذرخواهی کردند.

با این همه، اما هیچ وقت خاطره تلخ سرنگونی یک دولت ملی در ایران توسط ایالات متحده امریکا پاک نشده است. خوانده می شوید امروز تابناک درباره این کودتا از شما این است:

* به نظر شما، دولتمردان آمریکا برای جبران آن خطای تاریخی، عملا چه کاری می توانند انجام دهند؟

* آیا می توان در کودتای 28 مرداد، نقش انگلیس  و آمریکا را  از هم جدا کرد و به انگلیس نقش کمتری در سرنگونی دولت مصدق داد و به آمریکایی ها نقش بیشتر؟

* آیا پس از گذشت سال ها تصور می کنید هدف آمریکا از ایجاد رابطه با ایران، انجام اقداماتی شبیه کودتای 28 مرداد است؟

* آیا در بین مردم ایران، هنوز این پتانسیل هست که عده ای با یک کشور خارجی همکاری کرده و علیه دولت ملی خود اقدام کنند؟

نظریات خود را برای ما تا ساعت هفت غروب بفرستید.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲۵
انتشار یافته: ۶۱
خیلیوم عالیه
دوشواری نداره امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
از خوانندگان با مزه سایت دعوت می کنم مزه پرانی های خودشان را معطوف کنند به مباحثی مانند کمپین خودرو، دلایل عدم ازدواج دختران و ...
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
فرق امریکا با کشورهای دیگه اینه که ظلمش در حق ما دیده شده!
وگرنه بلایی که عراقی ها سر ما آوردن ، هیچ کشوری نیاورد . عذرخواهی نکردن ، غرامت هم ندادن .
اما ما نمیخوایم اون رو بیاد بیاریم .
حتی روسیه ، چین ، هند ، کره و ژاپن هم کم نامردی در حقمون نکردن در سالهای اخیر .
اما ما گزینشی تاریخ رو بیاد میاریم . . .
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
تابناك نظرات جدي را منتشر نميكني اما يه عده اي كه كارشان مسخره كردن و دادن نظرات سخيفه مثل محمد جعقر و زينال يندري و اين آقا را منتشر ميكني! اين از حرفه اي بودن به دوره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
امریکا قبلا معذرت خواهی کرد ولی انگلیس نه
صرفنظر از خوبی یا بدی کشورهاری دیگر یک بار برای همیشه یاد بگیریم که مسئولیت اوضاع نابسامانمون رو خودمون بر عهده بگیریم. بابا بسه دیگه! فکر نکنم هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما در باد خیالات و توهمات خوابیده باشه.
یکبار هم شده قبول کنیم اینی که هستیم تقصیر خودمونه نه اسکندر، اعراب، مغول، عراق، امریکا، انگلیس و ...
"و ما لالنسان الا ما سعی"
در دیدگاه آمریکا و متحدانش هدف وسیله رو توجبه می کنه. از دید اونا ما دشمنیم و با دشمن به هر نحو باید برخورد کرد. زمانی با ترور زمانی با کودتا و زمانی با گفت وگو.
از اینکه منافع ملی ما همیشه باید در نظر گرفته شود شکی نیست.
اما گذشته ها چراغ راه آینده است.
شرایط ایران با آن زمان فرق کرده است در ایران انقلاب شده است و این را همه دنیا باور دارند ایران یک کشور قدرتمند است و از تعامل با قدرت های بزرگ نباید هراسید. هر کشور دنبال منافع ملی خودش است و ما هم باید همین طور باشیم با قهر و ستیزه‌جویی جز ضرر به منافع ملی چیزی عاید ما نخواهد شد. ما همیشه باید در میدان نبرد سیاسی از حق خود دفاع کنیم.
دوران شعار و خط و نشان گذشته است.
این آمریکایی ها نیستند که باید کاری بکنن این ما هستیم که مصدقهامون باید دفاع کنیم و تنهاشون نذاریم .با همه دنیا از جمله آمریکا هم مثل انگلیس خبیث یا روسیه دو رو و چین فرصت طلب و..... میتوان رابطه داشت بشرطی که همیشه پشت مصدقا و امیرکبیرامون باشیم .آمریکا یا هر کشور دیگری توی هر رابطه ای نفع کشور خودشو عمل میکنه همونطوری که ما باید بکنیم
متاسفانه در ایران حس دشمن پنداری و دشمن تراشی دایی جان ناپلؤنی وجود دارد.
مگر ده ها کشور در جریان جنگ های جهانی با هم نجنگیدند و میلیون ها نفر از مردمانشان کشته نشدند؟ اما در حال حاضر با صلح و دوستی زندگی میکنند.
میشود چیزی نخواست جز احترام از بین رفته ایرانیان، میشود با همه دنیا دوست بود.
آیا میشود ؟
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
آیا یر از اینه آلمان و متحدانش دیگر حق داشتن ارتش نظامی ندارند ، و باید تا همیشه آمریا رو به عنوان کدخدا قبول کنند
حتی در متن برام هم آمریا قید رده رهبری جهان رو بر عهده داره !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
در جواب آقای مصطفی....
اولا آلمان ارتش منظم و صادرات اسلحه دارد.
حال بنظر شما در حال حاضر دلیل پیشرفت آلمان چیست؟ آیا بودن یا نبودن ارتش (به قول شما) به آنها امتیازی داده است ؟
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
با امیر موافقم....اگر قرار بر کینه توزی و عذرخواهی باشه آلمان تا 500 سال دیگه باید بگه ببخشید بقیه هم هی بگن "نه نه نمیشه بازم تکرار کن" برادر من گذشته چراغ راهه آینده اس نه ترمز برای آینده
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
اول معذرت میخوام بابت اشتباهات تایپی ، ردیف بالا کیبورد لپ تاپ شانس من امروز گیر کرده
دوست عزیز آلمان ژاپن بعد از نگ هانی دوم هیچگاه حق داشتن ارتش منظم و کامل ندارند ، اگر اشتباه میکنم لطفا با دلیل بگین
قدرت نظامی بخشی از اقتدار یک کشور در تصمیم گیری های جهانی هستش وگرنه چرا همه به دنبال داشتن ارتش قدرتمند هستند و درصدی از بودجه سالیانه کشورشون رو خر تحقیقات نظامی میکنن
درسته آلمان در صنعت یشرو هست و بسیار خوب کار کرده اما یادمون نره در تصمیم گیری های هانی هیچگاه مستقل نبوده و دنبالرو نظرات آمریکا هستش
صنعت آلمان هم مبور به طبعیت از آمریکا هست نمونه بارزش پیروی از تصمیمات آمریکا در دوران رکود بود
تازه من آلمان رو از نظر اقتصادی سطح فرهنگ و صنعت خیلی قبول دارم
اما قدرت نظامی با هر دیدگاهی واقعا مورد نیازه یک کشور هست
نكته دردناك در اين كودتا علاوه بر انجام برنامه ريزي توسط نيروهاي بيگانه، اين است كه در كودتاي مذكور احدي از نيروهاي آمريكايي و يا انگليسي وارد عمل نشده و اين كودتا با خيانت، نيروهاي نظامي، سياسيون و بعضا حمايت و يا سكوت بخشي از بزرگان كشور انجام شده. هم اكنون هم اگر اعتراضي هست تنها به دخالت بيگانگان اعتراض مي شود نه سرنگوني دكتر مصدق!
شما جواب دهید کسی که تجاوز قتل وغارت میباشد چگونه کارهای خود را جبران نماید
من موارد جدیدی که به تازگی فهمیدم نقش ایت الله کاشانی و دیگر ایت الله ها و حزب زحمتکشان و هم حزبی های مصدق در سرنگونی مصدق خیلی خیلی بیشتر بوده تا امریکا و شاه پرستان که انها هم سهم کمی داشتند و یک نوع کاتالیزتور بودند
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
میشه بگین نقش آیت اله اشانی دقیقا چی بود که بیشتر از آمریا و انگلیس در ودتا نقش داشتند ؟!!!
ز اینکه مدام به آقای مصدق هشدار دادند که مراقب آمریکا باشند اما از پشت خنر خورد
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
قربون قدرت خدا برم که زبان کیبورد این آقای مصطفی رو الکن کرده
من فقط یک سوال دارم البته از دولتمردان: اینکه آیا در طول تاریخ انگلیس بیشتر به ایران ظلم کرده یا امریکا؟! فکر کنم با نگاهی به تاریخ جواب روشن بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
خب که چی؟
از اون کودتا چه آسیبی به من متولد دهه ۶۰ رسیده؟ چرا نبش قبر میکنید؟ به آینده فکر کنید. یکی از مسؤلین ژاپنی میگفت همین قدر که روی میز رییس جمهور آمریکا تلفت پاناسونیک قرار داره یعنی اینکه ما پیروز شدیم. اونا اینطوری پیروز میشن اونوقت ما پیروزی رو در دریافت غرامت و شنیدن عذرخواهی از آمریکا میدونیم!
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
جز اینکه ژاپن ارتش و اقتدار نداره تا ابد مطیع آمریکا هستش
جز اینکه تمام تکنولوژی و زحمت ژانی ها صرف آمریکا میشه و اولین بهره بردار آمریکا هستش
چرا خیلی ساده لوحانه به قضایا نگاه میکنیم
بعد از نگ جهانی دوم نگاه نید چه بلاها و نایاتی سر آلمان ژاپن و ایتالیا آوردن
از اون کودتا چه آسیبی به من متولد دهه ۶۰ رسیده؟ چرا نبش قبر میکنید؟ به آینده فکر کنید. یکی از مسؤلین ژاپنی میگفت همین قدر که روی میز رییس جمهور آمریکا تلفن پاناسونیک قرار داره یعنی اینکه ما پیروز شدیم. اونا اینطوری پیروز میشن اونوقت ما پیروزی رو در دریافت غرامت و شنیدن عذرخواهی از آمریکا میدونیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
کاش قدری به مطالعه تاریخ بپردازید و بعد اینگونه بی محابا اظهارنظر....
بی شک اگر مسیر دموکراسی خواهی مردم ایران در آن مقطع منحرف نمی شد این همه مصیبت و گرفتاری های بعدی به ملت تحمیل نمیشد و الان ایران میتوانست یکی از قدرتهای اقتصادی باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
شصت گذشت حالا دیگه چرا نمی تونیم قدرت منطقه بشیم .... باید امارات و قطر اجازه بدن تا ما بتونیم حقمان رو بگیریم
1- اعتراف نماید واز استعمار ملل افریقایی و اسیایی و امریکایی جلوگیری کند
2- برای روند صلح جهانی سنگ اندازی ننماید
3- عملا از گذشته خود نادم و معذرت خواهی کند
4- سلاح برای تروریستها نفرستند
5- کشورهای مستقل و آزاد جهان را به رسمیت بشناسد
شک نکنید که آمریکا همیشه به دنبال ایجاد نا امنی تو کشورهای مختلف برای به دست گرفتن قدرت اونا بوده. نمونه اش همین اوکراین که کل ملت اونا رو بدبخت کرد تا دولتشون طرفدار آمریکا باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
نظرت راجع به یمن و سوریه چیه؟!
امریکا دنبال منافعشه به هر صورتی
ما هم باید دنبال منافعمون باشیم به هر صورتی

مردم یک منطقه هنوز این پتانسیل را دارند که به کشور خیانت کنند و این ها همان مردمی هستند که در جنگ هشت ساله به کشور خیانت کردند
البته اقلیتی از انها بودند و هستند
و بدانند که اگر چنین خیانتی در حق کشور کنند به شکل بی رحمانه ای شخصا نابودشان می کنم و این نابودی نه با اسلحه بلکه با علم و تکنولوژی خواهد بود
یا علی
چرا به جای این حرفهای عبث، به فکر گرفتن خسارت جنگ تحمیلی از متجاوز (عراق) نیستند؟ با آنکه سازمان ملل، عراق را متجاوز شناخت و خیلی آیتم های دیگر هم به نفع ماست. کویت تا آخرین سنت غرامتش را از عراق گرفت.
باید اجازه بدن براشون 28 تا سبیل آتشی (به یاد 28 مرداد) بکشیم.
همانطوريكه رهبر عظيم الشان فرمودند آمريكا و انگليس به هيچ عنوان قابل اعتماد نيستند ملت ايران بايد از گذشته خود درس عبرت بگيرد و براي برقراري ارتباط با سلطه گران بسيار سنجيده عمل كند تاريخ نشان داده است كه ابر قدرت هاي جهاني دلشان به حال ديگران نمي سوزد بايد مواظب دست مخملي اجانب باشيم.
پاسخ ها
استاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
الان بقیه کشورها مثل روسیهو چین و حتی همین حماس قابل اعتمادن؟
در پاسخ به سوالاتی که عنوان کردید:
باید بطور رسمی از ملت ایران عذرخواهی کنند
- بهرحال در آن دوران منافع هردو کشور ایجاب میکرد که مصدق نباشد هرچند این کودتا به پررنگ تر شدن نقش آمریکا و جایگزینی انگلیس در کشور گردید.
آن دوران تمام شده است و اگر هم بخواهند نمی توانند در ایران کودتا کنند شرایط با آن دوران تغییر کرده است و امروز نقش منطقه ای ایران را نمی توانند نادیده بگیرند.
متاسفانه همیشه در هر برهه تاریخی مزدور و خیانتکار در بین ملت ها وجود داشته و خواهد داشت
بنظرم باید ااز ژاپنی درس گرفت دیگه از بمب اتم که دیگه بدتر نبود . که اینطور باهاش کنار اومدن حالا بجای دشمنی با امریکا کاروشون را انجام دادن و با تگنولوژی که دارن قدرت نمایی می کنن وامریکا و امثال اونا هم هیچ وقت نمی تونن به خودشان اجازه بدن که در مورد ژاپن و ژاپنی تصمیم گیری کنن
شما چه اصراری برای پاک کردن چهره سرتا پا جنایت آمریکائیها دارید که تا بتوانید آن جنایتکاران را بزک کنید همین الان هم دارند در کشورها ی سوریه عراق لبنان یمن بحرین افغانستان پاکستان جنایت میکنند .
اينكه كشورهاي خارجي مخصوصا آمريكا و انگليس و روسيه به ايران زيان وارد كرده اند درست است ولي اين كشور از دست خود ايراني ها خسارات فراوان تري ديده است اگر بتوانيم جلوي كم كاري و پارتي بازي و حيف و ميل كردن ثروت هاي خدادادي و ... را بگيريم بقيه كشور ها نمي توانند به منافع ملي ما ضربه چنداني وارد كنند.
من فکر کنم 28 مرداد بیشتر امریکایی بود و شاه میخواست دست انگلستان را از صنعت نفت کوتاه و کوتاه کرد البته اگر نیروهای مذهبی پشن مصدق را خالی نمیکرد دولت مصدق بیشتر دوام میاورد ولی کلا برنامه شاه بود
واقعا جای تاسف است که ما در کشورمان هنوز یک خیابان یا یک میدان به نام مصدق نداریم
درسياست هيچ دشمن يا دوست ابدي وجود نداره.منافع ملي تعيين كننده ي اين دشمنيها و دوستيهاي مقطعيه .
درسته که اونها در کودتای 28 مرداد نقش داشتند ولی متاسفانه ما خودمون بزرگانی داشتیم که نقش کمی در کودتا نداشتند ! بنده اینجا اسم نمیبرم چون متن من منتشر نمیشه
برای جبران آن خطا :1-رسانه هایشان را مجبور نکنند که بر ضد ایران دروغ پردازی کنند (مثلا درباره ایران با این همه انتخابات میگویند آزادی نیست در حالی که عربستان با آن همه خفقان هیچ اعتراضی بهش نمی کنند واین نشاندهنده فشار دولتی ها وصهیونیسم است)2-کلیه تحریم های غیرهستهای که باقیمانده است را بردارند.3-از اسرائیل مثل یک مستعمره حرف شنوی نداشته باشند.4- از دادن نقش به ایران در خاورمیانه خساست به خرج ندهند گر چه ما بلدیم چگونه نقش خودمان را ایفا کنیم ._
جواب س دوم: نقش آمریکا و اسرائیل یک اندازه هست شاید انگلیس هم بیشتر. -بله هدف آمریکا از رابطه با ما تغییر تدریجی حکومت و کودتای نرم است (منظورم این نیست که رابطه نداشته باشیم رابطه همراه با هوشیاری)
-جواب سوال آخر : بله هستند کسانی که حاضرن به مملکت خیانت کنند وکشورشان مثل عراق وافغانستان بشه اما جمهوری اسلامی نباشد.
عشق من کوبا...
ما را به خیرش امید نیست
شر مرسان
به نظر من جواب سوالات شما به ترتيب زیر هستش:
1_ عملا و قطعا هیچ اراده ای برای جبران گذشته در اونها وجود نداره، ... و آ یا واقعا صرف عذرخواهی اونها مشکلی از ما حل خواهد کرد?
2_خیر
3_تا حدود زیادی بله دلیلش هم روشنه چون کشورها صد در صد توی تمام اقداماتشون دنبال منافع خودشون هستن، اما شکل این اقدامات در دنیای امروز عوض شده و تفاوت فاحشی با اون سالها داره، که امیدوارم شکل و صورت این اقدامات رو به موقع شناسایی کنیم و نه با تاخیر پنجاه یا هفتاد یا صد ساله
4_ سوالتون احمقانه و خنده داره
چون نيك نظر كرد پر خويش در آن ديد؛
گفتا ز كه ناليم؟ از ماست كه برماست...
باز صد رحمت به امريكايي ها،پس روسيه كه اينهمه خاكمون رو جدا كرد و تا همين الانم فقط حسب منافع خودش كار كرد چي؟! ولي الان شده رفيق شفيق؟!
عراق كم جووناي ما رو كشت،كو عذرخواهي؟
چين،هند،ژاپن و....
ولش كن تابناك،ناله ملت گوش شنوا ميخواد
به هر حال هميشه بايد گزينه اي روي ميز براي تحريك مردم باشه،كجا بهتر از امريكا؟؟!
با وجود اینکه کشور ما در بعضی موارد داخلی اشکالاتی دارد، حالا چه این اشکالات سانسور شود چه نشود اما گذشته از این، رویکردخارجی کشور ما با تمام کشورهای جهان متفاوت است ... و همین رویکرد خارجی است که برای آنها مهم است ... بنابراین سایر دول جهان به سرکردگی آمریکا قطعا کشوری که متفاوت از خودشان فکرکند و رفتار کند را تحمل نمی کنند ... پس شک نکنید که غربیها چه با مذاکره چه بدون آن در صدد رسیدن به اهداف خود هستند ... در مورد مذاکرات هم آن ها به این دلیل ناچارشدند که دیدند بدون مذاکره تغییری ندیده اند ، حال می خواهند مذاکره را امتحان کنند ... اما اگر ملت ما افرادی مثل مصدق سال32 داشته باشد و مردم و سیاسیونی که به جای افراط در حزب گرایی و قدرت طلبی به فکر پیشرفت ملت باشند باور کنید آمریکا چه بدون مذاکره و چه با آن نمیتوانند کاری کنند ... تا زمانی که متفاوت با غرب فکر می کنیم ... آن ها این تفاوت را بر نمی تابند ... در ضمن همواره کسانی هستند که در داخل بخواهند بر علیه داخل اقدام کنند ... اما این مذاکرات هیچ نتیجه ای هم که نداشته باشد باز نشان داد که ایران خواهان مذاکره هست و در عین حال حواسش هم به همه چیز هست ...
سفر به اينده !! سال ٣٥٠٠ هجري شمسي !! دولتمردان ايران : امريكا بايد از كودتاي ٢٨ مرداد عذر خواهي كند !!!!!!! بابا !! كودتاي ٢٨ مرداد بالاتره !!!!!!!! يا حمله چنگيز مغول چرا مسئولين به مغولستان گير نميدن ؟؟!!
نظر من این است که اکثر کشورهای دنیا با آمریکا رابطه مسالمت آمیز ولی هوشمندانه دارند. آمریکا در ژاپن، ویتنام و خیلی جاهای دیگه هم خیانت داشته است ولی آیا آنها هم دنبال جبران هستند؟! یا آیا درهای کشورشان را به روی آمریکا بسته اند؟
خیر آنها با درایت و در راستای منافعشان با هر کشوری من جمله آمریکا و حتی ایران مراوده می کنند. نمونه بارزش نیز همین ژاپن و کره جنوبی هستند که در روزهای تحریم بدترین رفتار را با ما داشتند زیرا در غیر اینصورت منافع ملی شان به خطر می افتاد...
اگر خوب تاریخ را مطالعه کنیم خود دکتر مصدق در زمین دشمن بازی کرد و از دشمن بازی خورد. او باعث ایجاد اختلاف شد و باعث شد خیلی از ملت از او جدا شدند ما ترسمان از آمریکا نیست از مصدقهای خودمان است که به خاطر بعضی کم عقلی ها و منافع فردی و گروهی دوباره گول آمریکا را بخورند و مانند سال88 در ایران اختلاف ایجاد کنند و باعث دو دستگی بین مردم بشوند آنجاست که دوباره آمریکا به مصدقهای این دوره هم رحم نخواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
حبیب تو هم؟!!!
اول اینکه خواهشا عین جمله کاینتون یا آلبرایت که عرخواهی کردن رو بگین ، چون تا جایی که میدونم هیچگاه عذر نخواستند تنها اعتراف به همکاری و طراحی کودتا کردند
حتی گفتند باید دخالت میکردیم اما نه تا حد کودتا !!
ثانیا چون منافع ایران و آمریکا در منطقه کاملا متضاده هیچوقت دوست ما نبوده ونیست
هیچوقت نمیشه اعتماد کرد چون سابقه لاقل 7 مذاکره و قرارداد باهاش داریم که به عهدش وفا نکرده
چطوره پیمان الجزایر و بیروت یادمون رفته خوبه مطالعه کنیم ، نه تنها شاه س نداد اموال بلوکه پس نداد حتی بیشرمانه ایران رو تهدید کرد و محور شرارت نامید
قطعا به دنبال نفوذ جاسوسی و کودتا دوباره هستش اما نمیتونه
اراده هت بران در مریکا هرگز نبوده و نیست و نخواهد بود چون در طرز برخوردشون ذره ای تییر حاصل نشده
هنوز هم تهدید توطه چینی و دخالت
بد نیست کمی هم از ژاپن یاد بگیریم.
جالبه
آمریکا خوشحال باش که این همه وکیل مدافع و حافظ منافع در ایران داری

راحت بزن تو سرمون چون نه تو این نسل نه نسل بعدی کسی نمی گه چیکار کردی. همه می گن اصن با آمریکا چیکار داریم بذار بزنه تو سرمون.

ما ملت عشاق امریکا هستیم و صمُ بُکم...
این آمریکا و انگلیس نبودند که ما را به این روز انداختند این ما مردم هستیم که کشور رو با اینجا رسوندیم
یادمان باشه که آمریکا به ژاپن حمله اتمی کرد و دو شهر هیروشیما و ناکازاکی رو منهدم کرد ولی امروزه جزو افتخارات ژاپنیها قرارداشتن تلفن پاناسونیک روی میز ریس جمهور آمریکا است ولی ما دنبال چی هستیم
تاریخ برای عبرت گرفتن نه ماندن و در جا زدن
فکر کودتای 60 سال پیش ذهن انسان را از دشمنان داخلی این ملت دور می کند کسی که طی هشت سال ایران را 80 سال به عقب راد و صدایی هم در نیامد !
در ضمن تابناک تمامی پیامها را منتشر نمی کنی !؟
به نظر شما ما که اینهمه را میوفتیم تو خیابونا و به هر بهانه ای می گیم مرگ بر آمریکا. آمریکائی ها هم را میفتن بگن مرگ بر ایران؟ آیا فلسفه وجودی ما در تنفر و فحش دادن و سوزانیدن پرچم سایر کشورها خلاصه میشه؟ من نمیگن حافظه سیاسی پاک بشه بلکه باید بر اساس منافع کشور تصمیم گیری بشه.
فرق آمریکا با انگلیس و چین و روسیه و فرانسه چیست؟ کدامیک به مردم ما بیشتر ظلم کرده اند؟ چرا در باره ی آمریکا تعصب دارید؟
لطفا یه طرفه به قاضی نرید.....کمی هم واقعیتها رو به مردم بگید..زمانی قدرت اول نظامی آسیا بودیم کل کشورهای منطقه از ما حساب می بردند..اما حالا یه کشور کوچکی مثل عربستان برای ما شاخ میشه!!!!!!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات